Tuesday, November 26, 2013

Spread the gOod news !!

Assalamualaikum semua.. hai blOg saya yang dah berhabuk.. maaf ler... baru hari ini berkesempatan nak hapdate sesuatu di blOg ini.. setelah sekian lama..

firstly... nak pahamkan betul2 dulu.. blOg ni blOg baru.. blog lama yang penuh dengan cerita sensasi.. hiburan semua tu dah tak de da.. dah tak de entry nak up2 sangat.. dah tak de entry yang ada keywords panas2... .yang ada cume cerita tentang.. daku.. keluargaku.. kisah kami.. NZ...

sO untuk first step ni.. saya nak cerita tentang berita yang amat menggembirakan kami berdua.. selepas 6 bulan melayari bahtera perkahwinan.. satu berita yang tak sempat nak dikongsikan penceritaan yang sebenarnya tentang berita gembira ini..

biarlah cerita ni nanti menjadi tatapan untuk saya dan suami baca nanti atau menjadi tatapan bacaan untuk anak-anak tercinta kami..

untuk pengetahuan anak ummi yang ada dalam perut ummi ni.. awak adalah satu anugerah Allah yang sangat-sangat ummi dan abi nanti-nantikan.. kami berkahwin pada 10.11.12.. dan selama 6 bulan lebih kami tersangat menantikan kehadiran dan kewujudan mu anak..

pada 01.06.2013 ummi mendapat tahu perkhabaran yang amat2 menggembirakan hati ummi dan abi.. ummi mendapat tahu yang anak ummi ni dah ada dalam perut ummi.. berusia 2 minggu.. keciknye kamu nak.. comel sangat2..!!

untuk pengetahuan, sebelum mendapat tahu perkhabaran yang amat2 gembira ni.. saya dah banyak kali sangat membuat pemeriksaan upt yang mana hasilnya adalah NEGATIF !! banyak kali sampai kan kami dah give up.. tak nak buat upt lagi..

ceritanya bermula.. sebab haid saya tak teratur.. then jumpe dOc.. dOc pula suggest untuk makan pil Evening PrimrOse Oil.. dekat klinik takde jual.. maka saya pun beli dekat Watsons.. sekali 3 bOtol.. huhu. dan alhamdulillah .. lepas makan tu .. periOd menjadi nOrmal..

dan sangat pelik bile dah 2 bulan piriet normal tetibe masuk bulan ketiga.. piriet tak datang. hati dah tak sedap.. dan tertanya2.. "aku mengandung ke?" ... dan2 tu juga ambil upt yang sebelum2 ni (memang beli banyak2) dan test.. dan hasilnyaaaaa adalaahhh...



perbandingan hari 1 cek dan hari 2 cek :)

alhamdulillah... setelah menggunakan dua2 test strips tu.. yakin gak sebab guna yang digital pun tulis pregnant.. maka menangislah tanda gembiranyaaaa kami berdua masa tahu berita yang memang sangat2 kami nantikan ni..

lepas tu. mula lah bagi tahu pada mak , abah , ibu dan ayah mertua berita gembira ni.. dan guess what?? mak tak percaya dan suruh pergi klinik untuk cOnfirmkan.. hahaha

dan dengan takde pengalaman .. (lagi pun saya anak sulung) dengan rasa berdebar ... dan macam2 rasa maka tujulah kami berdua ke klinik.. dan guess apa dOc cakap?? " apa nak risau...u are pregnant.. nO need tO worry.. kalau saya buat test air kencing pun result die pun sama... awak pregnant !! tahniah !!" haha siyez rasa nak tergelak pun ada bile ingat balek.. sO kami pun balek dengan hati yang sangat2 gembiraaaaaaa

dan bermulalah episOd dan detik2.. mengandung yang sangat menakjubkan ini .. siyezly.. sangat2 best..akan dicerita dan dihapdate dari semasa ke semasa mengikut keadaan diri..

p/s:  seminggu sebelum tahu pregnant tu sempat la merasa sushi dekat "sushi king".. hOhO naseb la tak de ape2 pada baby.. mungkin sebab baru nak jadi kan.. alhamdulillah dan semenjak mengandung ni telan liur je.. tunggulah after habis berpantang nanti.. baru lah bOleh makan sushi semula.. wuhuuuuu tak sabar :)

kenangan :)

p/s 1: dan alhamdulillah sekarang dah 7 bulan 2 minggu.. doakan kesihatan saya ye semua.. next hapdate saya akan cerita perkara-perkara menarik berlaku sepanjang kehamilan saya.. insyaAllah.. tabarakallah.. semOga jumpe di next entry..  :)

2 SWEET COMMENT :):

Mrs Diba said...

same la naz.. asal pndang kedai sushi king or npk outlet jual sushi. telan air liur, jgn smpai mengidam dah la.. risau jugak dibuatnya.. hehehe (diba)

dear anies said...

jg kesihatan lek lok tau