Saturday, October 25, 2014

First Outing With My BabyNZ ^_~ (Part 1)

Assalamualaikum semua..

hai blog daku yang kusam.. dan tak bermaya.. bersawang dan usang !!! hahaha. pergghhh lama gila gila tak menghapdate blOg.. janji di sini nak hapdate sentiasa tapi hampeh.. maafkan daku.. maafkan diriku.. sesunnguhnya memang daku tak sengaja. percayalah... :)

Memiliki anak.. anugerah yang terindah dari Allah ini membuatkan diri ini sangat menghargai masa yang ada...disebabkan itu jarang lah masa dihabiskan dekat blog ini.. cbe kire.. rasa-rasanya dah 6 bulan tinggal kan blOg ini tanpa berhapdate.. !! hoho..

so memandangkan hari ni terasa diri rajin dan nak hapdate dari semasa ke semasa perkembangan diri ini.. so marilah kita menyambung story mory yang tertunggak dulu sepanjang 6 bulan ni ye.. hahaha.. lepas da abes story mory tu baru lah daku cite kan keadaan sekarang pada diri daku.. :p ( itu pun kalau sempat nak cerita semua la.. haha)

ok first sambungan dari entry yang lepas berkenaan baby NZ, kalau korang baca mesti tahu la kan kisah babyNZ yang pasal demam kuning dia... pasal kemaluan dia.. dan pasal kepala dia.. dan alhamdulillah semua tu memang tiada apa2 yang merisaukan diri daku.. syukur ya Allah.. !!

so entry kali ini daku nak ceritakan berkenaan kali pertama daku membawa babyNZ keluar berjalan... actually, tujuan utama bukan untuk berjalan pun tapi lebih kepada survey dan mencari bahan-bahan dan baju untuk kenduri aqiqah babyNZ (ok yang ni aku akan ceritakan selepas entry ini ok) stay tune... :)

Memang pengalaman pertama yang sangat2 memberi pengajaran.. memberi ilmu macam mana nak handle baby yang kecil tu dekat luar.. nasiblah keluar sekejap je.. tak berani nak bawa dia keluar lama-lama memandangkan dia masih kecil lagi..

So masa keluar tu memang daku betul-betul habis berpantang.. hari ke 45 kalau tak silap... see... memang baru sangat kot... nasib baiklah tak jadi apa-apa pada daku.. bentan ke ape.. huhu.. kalau tak mahu berpantang balik semula.. tapi daku keluar pun tak berani nak makan dan minum apa2 yang tak bole daku makan dan minum :)

 Masa habis je berpantang berat badan turun hampir 20 kg.. hoho.. ni lah hasil berpantang namanya !! tapi hasil hanya tinggal hasil yang tidak kekal dek kerana nafsu.. nafsu yang ditahan2 dalam pantang tu ke lepaskan selepas habis berpantang.... natijahnya berat badan nek semula.. haha macam sia2 je berpantang kan kui3...

sO korang boleh layan la gambar-gambar kat bawah ni .. tengok betapa daku kurus masa itu.. kalau tengok gambar sekarang.. mau pengsan !! hahaha.. ok la malas nak cite pepanjang sangat.. meh layan gambar2 naa



see..kurus kan... hahaha... kurus hanya sekejap kui2..
gambar kat atas ni dekat jakel shah alam tengah pilih baju melayu untuk suami dan baju kurung untuk aku pakai masa akikah nanti... beli yang dah siap je.. senang .. nak tempah memang tak sempat dah... owh lupa tema...majlis akikah adalah purple + mint green... sO i anak beranak sedOndOn purple.. eheee :)



oh ok gambar kat atas ni pulak dekat MYdin USJ Subang.. tengah carik paper bag untuk isi berkat masa majlis aqiqah babyNZ.. carik yassin.. dan bunga telur... alhamdulillah semua nya jumpe dekat sana mengikut warna tema yang diingini !! :)

sempat lagi an :p

dekat Mydin USJ tu tak taw baby rOOm katne.. ade ke takde tak dan nak mencarik... babyNZ dah nangis2 dengan kuat sekali huhu terus je caik pOrt yang agak tersOrok dari pandangan ramai untuk nyusukan dia.. adehhhh dah la first experience kan.. :P



yeayyy!!!!! saya dah ada strOller barulah nyenyak tidO eheee.. 


candid Ok !!! huhu



ok gambar2 yang atas ni pulak last destinasi kami untuk hari tersebut.. iaitu ke Sunway Pyramid.. perasan tak masa kat Mydin USJ tu babyNZ x letak kat dalam strOller.. huhu sempat strOller pun tak sempat nak bei masa  sebelum babyNZ lahir.. huhu last2 nenek belikan dekat AEON Sunway Pyramid tu.. haaa bole la... terima kasih nenek.. belanje strOller eheee...untuk cucu.. ngeeee :P

sO dekat Sunway Pyramid tu kitorang cuma nak beli cOklat untuk chocolate mountain yang ada strawberry and buah2 yang sesuai.. untuk kudapan para tetamu masa majlis aqiqah babyNZ.. huhu.. sO nenek sempat lagi grab pampers Drypers untuk saiz2 yang berlainan utk cucu nya.. al maklumlah babyNZ ni cucu sulung.. hmmmm memang cucu kesayangan lerrr..


p/s : next entry sebelum cerita pasal majlis aqiqah babyNZ daku akan ceritakan part beli barang  preparation utk majlis aqiqah dan bawah babyNZ keluar lagi area KL pula.. nak taw.. dan nak tengok gambar.. tunggguuu.. in shaa Allah akan cuba cepat2 untuk hapdate.. :) till then.. takecare guys !!! x-0-x-0

3 SWEET COMMENT :):

Izzati Amira said...

comelnya sis.lepas pantang pun body still maintain (:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. comelnya first time outing.. mesti nervous kan... hihii okeyyy next entry please.. jangan hilang lagi.. rajin2 update pasal anak, kita suka baca ~~~

Taty Hasbi said...

Salam.Awak dah kurussss!!!!Hehehe...eh cepat cite psl majlis akikah tu..x sabar nk baca lg.